#transformation

Onderneming actief in de badkamer- en accessoiresmarkt

Vraagstuk:

De Onderneming betreft een bekende speler in badkamer- en accessoiresmarkt die dankzij innovatieve producten, bijzondere productieprocessen en een oog voor ontwerp een begrip in de markt werd. Het bedrijf heeft diverse sterke merken welke zij verkoopt via verschillende kanalen (o.a. via DIY ketens, retailers en grootschalige projecten) in meer dan 50 landen. In het verleden was de Onderneming sterk gericht op groei en was er te weinig oog voor rendement. De Onderneming moest hier als gevolg van jarenlange verliezen op teruggekomen en diende ingrijpende strategische keuzes te maken door o.a. non-core activiteiten af te stoten, productiefaciliteiten te sluiten en keuzes te maken in haar portfolio (producten, merken en landen).

Oplossing:

Beaufort heeft het verdienmodel van de Onderneming in kaart gebracht en gechallenged en op basis van een diepgaande financiële ‘feeder’ en ‘bleeder’ analyse de Onderneming geholpen met het maken van (ingrijpende) strategische keuzes. Digitalisering speelde een belangrijke rol in het verbeteren van de resultaten.

Neem voor een vrijblijvend gesprek contact met ons op en ontdek hoe wij u kunnen helpen

"IBR en opstellen van financiële dwarsdoorsnedes om strategische keuzes te maken"